Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies
  • Ordleg med tyske beskeder (Thy49)

    Eleverne skal finde mening i en række sætninger skrevet af en længselsfuld tysk soldat på væggene i en bunker.

  • Observation og vedvarende observation (Thy4)

    Observationer handler om at involvere alle sanser og skærpe elevernes opmærksomhed for ligheder, forskelle, detaljer og mønstre.

  • De tyske soldaters krig mod naturen (Thy44)

    Eleverne skal undersøge og arbejde med de udfordringer tyskerne havde med vind og vejr under anden verdenskrig.

  • Morseøvelser (Thy50)

    Eleverne får et indblik i hvad kommunikation er, og hvordan man via morsekode kommunikerede med hinanden under krigen.

  • Minerydder (Thy48)

    Minerydder aktiviteten er en matematik huskeleg som kræver at eleverne samarbejder om at huske en rute igennem et minefelt.

  • Soldaterliv (Thy51)

    De tyske soldater sad ofte ensomme og kedede sig i de store bunkere i Hanstholm under 2. verdenskrig. Forløbet giver eleverne en oplevelse og indsigt i et solda..

  • Fra model til virkelighed (Thy43)

    Eleverne skal på Bunkermuseum Hanstholm arbejde med størrelsesforhold og målestok på en model af en kanon og den rigtige affyringsplatform for kanonen udenfor m..

  • Hvem kender Nationalpark Thy bedst (Thy52)

    Opgaven kan bruges som en intro til eller evaluering af et forløb. Eleverne kommer til at stifte bekendtskab med forskellige nationalpark begreber.

  • Sandflugts-loop (Thy62)

    Sandflugten er et centralt emne for Nationalpark Thy. I denne aktivitet lærer eleverne hurtigt og sjovt om sandflugten i Thy, herunder begreber der knytter sig..

  • Nationalpark Thy fotokonkurrence (Thy80)

    Deltag i fotokonkurrencen med digitale naturfotos fra Nationalpark Thy.

Indtast f.eks. opgavenummer

Målgruppe
Aktivitet
Opgavetype
Skolefag
Børnehave
Børnehaveklasse