Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies
  • Ordleg med tyske beskeder (Thy49)

    Eleverne skal finde mening i en række sætninger skrevet af en længselsfuld tysk soldat på væggene i en bunker.

  • Observation og vedvarende observation (Thy4)

    Observationer handler om at involvere alle sanser og skærpe elevernes opmærksomhed for ligheder, forskelle, detaljer og mønstre.

  • De tyske soldaters krig mod naturen (Thy44)

    Eleverne skal undersøge og arbejde med de udfordringer tyskerne havde med vind og vejr under anden verdenskrig.

  • Minerydder (Thy48)

    Minerydder aktiviteten er en matematik huskeleg som kræver at eleverne samarbejder om at huske en rute igennem et minefelt.

  • Soldaterliv (Thy51)

    De tyske soldater sad ofte ensomme og kedede sig i de store bunkere i Hanstholm under 2. verdenskrig. Forløbet giver eleverne en oplevelse og indsigt i et solda..

  • Fra model til virkelighed (Thy43)

    Eleverne skal på Bunkermuseum Hanstholm arbejde med størrelsesforhold og målestok på en model af en kanon og den rigtige affyringsplatform for kanonen udenfor m..

  • Hvem kender Nationalpark Thy bedst (Thy52)

    Opgaven kan bruges som en intro til eller evaluering af et forløb. Eleverne kommer til at stifte bekendtskab med forskellige nationalpark begreber.

  • Sandflugts-loop (Thy62)

    Sandflugten er et centralt emne for Nationalpark Thy. I denne aktivitet lærer eleverne hurtigt og sjovt om sandflugten i Thy, herunder begreber der knytter sig..

  • Nationalpark Thy fotokonkurrence (Thy80)

    Deltag i fotokonkurrencen med digitale naturfotos fra Nationalpark Thy.

  • Hvor stor er sandkassen Lodbjerg Sande? (Thy26)

    “Lodbjerg Sande” er en sandbanke ved Lodbjerg Fyr, hvor vinden har blæst store mængder sand ind fra kystklitten. Men hvor stort et område dækker sandbanken?. De..

Indtast f.eks. opgavenummer

Målgruppe
Aktivitet
Opgavetype
Skolefag
Børnehave
Børnehaveklasse